året går mot sitt slut....

Tänk vad fort detta år har gått, tyckte inte det va så länge sen vi fira nyår, men det va det visst, ett helt år sen :-)
egentligen skulle mia och ulf och alvin varit här, men båda mina små är lite snoriga och hostar och det vore ju typiskt om man skulle smitta nån annans barn tyker jag...
efter ca 20 min telefonkö kom jag fram till en sur tant på vårdcentralen som under mesta delen av vårat samtal på 10 satt och bläddra i nån jävla bok och mumla...hemskt kul!!
men hon skrev i allafall ut molipect till elsa så inatt har hon äntligen sovit...så gött!!

ja och julen då, ja vi började dagen med att gå till anne-marie och dan och käkade gröt frukost och öppnade paket, sen hem och öppna alla våra paket och in i duschen och göra sig i ordning.
sen bar det iväg till skåre och min mamma och pappa för mat och paketer och sen en jätte god efterätt :-)
sen drog vi till britta och där kom ju passande nog tomten när vi kom, som tog alla elsas nappar (ca 70stycken)
och gav henne ett paket och det va ju ett precis ett sånt hon önskat sig :-) en röd blixten bil med grön knapp som pratar :-)
även där blev det lite mat och sen drog vi hem och bara va, elsa somna och vi andra dega och oscar kom hem och spela lite tv-spel :-)

idag har vi redan vart ute och gått ett varv i detta sköna väder och tittat på alla snygga träd, så otroligt vackert ute nu :-)

nu ska jag hoppa in i duschen, sen en kopp te och en ipren och inför det nya året önskar jag mig gnällfria barn, men eftersom det aldrig kommer slå in så vill jag ha mer snö!!

gott nytt år på er alla och grattis till lizette som gifter sig idag!!





elsa klär granen



granen är färdig och alla paketen på plats



elsa får sitt speciella paket av tomten


Lilly på julafton



terroristen lilly rensar granen




återkommer med mer kort nån annan dag :-)


gott nytt år på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0