stor tjej

japp har egentligen två stora tjejer men nu prata jag om lilly :-)
som va till doktorn igår på ett års kontroll
hon vägde 9230g och va 75,5cm lång växer så det knakar, hon ligger lite under på vikten, men det är helt normalt eftersom hon rör sig så mycket och sen sa hon att hon va nere på samma ställe på kurvan som hon va när hon föddes och så brukar det vara att de hamnar på samma ställe igen, coolt.
längden därimot låg hon över på :-)

sen va det dags för sprutan och bvc sköterskan stack in och va färdig men läkaren stack två gånger för det blev inget bra första gången, lilly skrek som en stucken gris helt hysterisk, läkaren tyckte att jag skulle hålla fast lillys ben mellan mina, men där får man ju inget bra grep så därför gick det inte att ge sprutan första gången, jävla kass mäniska.....

hon reagera (stavas det så tro??) inget på sprutan i allafall vilket va skönt och båda barnen har gått och lagt sig vid 19 på kvällen och har somnat vid 19,20 så jag och pelle går här och bara njuter av att man kan sitta ute på altanen och njuta eller se en hel film eller ett tv program utan trötta barn :-) helt underbart och det är skönt när de sover hela nätterna i sina egna sängar :-)

jag fick gå ut och lägga lilly förut mitt i maten för hon tuggade maten med pannan mot bordet = väldigt trött alltså så det va bra att avbryta maten och låta henne sova och hon somna direkt, lille godingen då :-)

nej dags att mysa med elsa lite :-)





snygging!






snygging!!

Kommentarer
Postat av: Angela

Det är sånt man ska filma.. =)

2009-05-26 @ 12:19:59
URL: http://trollskogen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt att hon blivit så stor tjej :)

typiskt läkare... illa.

nämen, somna mitt i maten är ju ingen höjdare! hehe.



Skönt med egentid på kvällen!

KRAM mia

2009-05-26 @ 13:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0